Van de Vogezen & Eifel weer naar Huis! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Robin BMW - WaarBenJij.nu Van de Vogezen & Eifel weer naar Huis! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Robin BMW - WaarBenJij.nu

Van de Vogezen & Eifel weer naar Huis!

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 Mei 2009 | Nederland, Hoofddorp

Super, super, super!! Ben blij dat ik dit 'actiepuntje' van mijn levenslijstje heb kunnen aanvinken!

Een paar prachtige dagen in de Vogezen gehad, in een motorgherberg met zo'n 20 kerels die niets anders doen dan over motoren praten. Helemaal leuk. Dat schept toch een band ;-)

Met 2 kerels uit de achterhoek, en dit keer niet Carlo en Gerben, maar Arnold en Gerard, beiden een BMW 1150 GS en ik moet zeggen erg vaardig op die machines, vanuit de Vogezen een dagje samen gereisd naar Eifel. En weer achterhoekers...je zou zeggen dat ze daar meer op motoren rijden dan hier in het westen. Dat wordt dus een ritje naar de Achterhoek voor mij, toch even zien wat ik daar mis!

In ieder geval een mooie rit met zijn 3-en terug naar het Noorden. Aangekomen in Hotel Hexenhaus, in Bullay aan de Moesel. Prachtig motorhotel, niet duur en weer veel motoren. Mark is me op komen zoeken, oud collega van KPN, en met zijn BMW 1150 GS (is populair model denk ik dan) mooie tocht gisteren gemaakt door Moeselgebied, Eifel. Wat een bochten daar, super!

Vandaag via Nordschleife, Nürburgring bezocht. Wat een maloten rijden daar op een circuit, alias Tolweg, waar iedereen met een gezond stel hersens niet met zijn eigen auto gaat rijden. Waarom niet? Omdat er tussen al die coureurs met Porsches, Audi R8 etc ook gewoon een Citroën C5 oude model voorbij kwam scheuren. Of die motorrijder met volle baggage op zijn motor. Helemaal gek. Je wordt letterlijk van je motor afgeblazen als zo'n GT3 met 250 voorbij komt... Wij dus maar even staan kijken langs de kant.

En nu weer thuis! Nederland in met pokke weer, maar dat was ik vanuit Portugal wel gewens.

Lekker om weer thuis te zijn. Dank voor jullie reacties!

Ciao amigos en tot snel ziens!

:SMS update:: 18 mei 2009 :
Bernkastelkeus.met mark,oud collega,op beiden bmw12OO,lkkr a t toeren dr moeselgebied,droog wr gelukkig,groene hellingen,mooi asfalt.nu ff bakje koffie en hapje

• 16 Mei 2009 - 23:14

Rico:

Wacht even hoor...

Motoren, achterhoekers en het woord 'bier' is al meerdere keren gevallen. Mooi afsluitertje dan maar:

Oe oe oe oerend hard...

Deze prachtige ervaring kan je mooi achter je naam schrijven. Goed dat alles goed is verlopen en dat je er zoveel plezier aan hebt beleefd.

Groeten,

Rico.

• 17 Mei 2009 - 05:26

Harry:

Goedemorgen!! welkom thuis... gelukkig heelhuids ... met goede verhalen ... en leuke foto's!! Spreek je snel.
    groet Harry

• 17 Mei 2009 - 06:45

Corine:

Welkom thuis!!!
    tot snel!
    x

• 17 Mei 2009 - 07:49

Mapa:

Fijn dat je wèer thuis bent en alles geweldig verlopen is. Gisteren na aankomst al met je gesproken dus komt dit een beetje als mosterd na de maaltijd maar toch! Van harte met deze prestatie want dat is het toch en tot (misschien) straks bij de volgende prestatie maar nu van Karin 42 km en 195 meter maar zonder hulpmiddel. Karin toi toi toi.

• 17 Mei 2009 - 09:02

Martijn:

Welkom terug. Als de trip nog mooier was dan de foto's en de verhalen, kom je met een koffer vol (mentale) baggage weer thuis!

• 17 Mei 2009 - 09:57

Joop:

Fijn dat je weer veilig thuis bent, na al die avonturen is bijkomen met Karin in je eigen huis een zegen.

J& J

• 29 Mei 2009 - 16:21

Carlo:

Tja, de Achterhoek. Wat mij betreft woon ik er morgen weer. Sinds 2007 in Amersfoort en Robin, je hebt gelijk. Je weet niet wat je mist. Ik wel en overweeg om een Harley te kopen of een cabrio! Mocht je nou 1e pinksterdag nog in de buurt van Doetinchem zijn, zou je vanaf een uur of 14:00 eens naar Stroombroek bij Braamt kunnen komen. Bij het volleybalveld is dan een klein feestje gaande :-)

De Achterhook neugt ow!

Groenten,