Strijd tegen de elementen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Robin BMW - WaarBenJij.nu Strijd tegen de elementen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Robin BMW - WaarBenJij.nu

Strijd tegen de elementen

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 April 2009 | Frankrijk, Parijs

Wow, ooit gedacht dat je zo'n 380 kg van de weg af kon blazen? Nou dat kan! Ben gisteren vanuit een prachtig en bijzonder Barcalona vertrokken, met bestemming Ardeche, Frankrijk. Via wederom de kust naar boven toeren, langs Roses, een strandlocatie waar Norbert en ik met de windsurfvereniging Amstelveen kwamen toen ik 14 was en Norbert dus 16. Via de Languedoc streek, de Provence streek naar de Ardeche. En dat zou in 1 dag ruimschoots moeten lukken...maar dat is dus ruimschoots niet gelukt!

Ik kwam slechts 200 km ver...De wegbewijzering had me al gewaarschuwd, maar wat moet je doen als er staat: Tres Dangereux Vente Lateral. Mijn Frans is sowieso niet wat het had kunnen zijn als ik geen Duits had gekozen op de lagere school. En dus wist ik niet wat Vente was...maar nu wel! Niet normaal maar voor de mensen die het nog niet weten, de WIND is extreem hard en blaast vanuit het noord/westen je naar het zuid/oosten...en dat is echt niet lachen kan ik je zeggen. Best bijzonder ook als we bedenken dat de aarde om zijn as draait met 3600km per uur en je dus tegenwind zou moeten hebben als je naar het oosten rijdt...

Ik ben letterlijk uit mijn sokken geblazen. Ik vond het al zo verdacht stil op de A route. Geen caravans, geen motoren, geen of nauwelijks vrachtauto's. Ik dacht doorrijden dus, maar niets was minder waar. Voor het eerst in mijn motor-carriere, die toch al meer dan 20 jaar duurt, moest ik noodgedwongen met 40km per uur max op de vluchtstrook op de snelweg mijn km'ers maken. En dat is geen pretje om dan toch door die ene oplegger van 18meter ingehaald te worden. Dan ontstaat er een zuiging die mijn kapsel zelfs in mijn helm nog in de rasta-look krijgt...

Ik ben dus de snelweg maar afgegaan, werd niet veel beter natuurlijk en heb in Narbonne maar een hotel gezocht. Na een goede nachtrust van 12 uur, vanochtend vertrokken om de laatste km'ers te maken. Nu op bestemming, de wind was er nog steeds, maar gelukkig niet zo hevig als gisteren. Dat betekent helaas 1 dag minder plezier hier. Dinsdag en woensdag zal ik mooie routes rijden, om donderdag af te dalen naar Nice, St Paul de Vence. Daar zal ik Antal en Natasja een bezoekje brengen, overnachten om vrijdag een lekker balletje golf te gaan slaan met Antal. Helemaal leuk voor de afwisseling. En vrijdag avond land Karin in Nice!

Tot over een week, want ik ga de komende rijd even niet achter de pc verwacht ik...dat wordt maandag pas weer als ik In Italie ben.

Gr Robin
:SMS update:: 1 mei 2009 :
Korte update zonder pc. Nu gezellig aan het tafelen met antal in Nice bij restaurant atmosphere. Een goed glas wijn, een goed gesprek en lekkere lasagne. Gr ons

:SMS update:: 5 mei 2009 :
leuk met Gerben en Carlo,Suzuki GSX 1OOO en Triumph 675 vanaf hotel ritje naar gardameer aan het maken. Mooi weer en goede tips om me bochtenwerk te verbeteren

  • 27 April 2009 - 16:05

    Rico:

    Roses ? Ben je 's avonds nog even langs 'Banana's' en 'Chic' geweest ? ;-) Haha !

    Verstandig besluit om de wind niet te blijven trotseren. Jammer dat deze je pret verstoord heeft maar kijk er maar naar uit om een balletje met Antal te meppen. Ik hoor wel weer van je als je online bent geweest.

    Keep on going on adventure !

    Groeten,

    Rico.

  • 27 April 2009 - 16:16

    Mapa:

    Altijd even met thuis contact opnemen, dan kunnen wij je zoals al zo vele jaren adviseren. Ook bij een goede wijn moet je LE VENT altijd in de gaten houden, je kunt het binnen de kortste keren kwijt zijn. Je hebt in ieder geval je motor onder controle gehouden, gefeliciteerd, want dit is natuurlijk veel belangrijker. Groeten van Robbert Nijziel, die was vanmorgen bij ons, hij wenst je een goedew reis.
    pama.

  • 28 April 2009 - 06:39

    Joop:

    Hai Robin,

    Ga nu na dit bizarre avontuur maar een paar dagen uit de wind staan met Karin,genieten maar.

    Groetjes

    J & J

  • 28 April 2009 - 10:13

    Christian:

    Rastakapsel? Foto's??? ;oP

  • 28 April 2009 - 10:44

    Norbert & Ewa:

    Leuk verhaal dat je door Roses reed..nog wat bekends gezien?! Denk het niet wat dat zal wel erg veranderd zijn?!Goed om te horen dat je nu eindelijk heerlijk weer hebt...hé veel plezier met je toekomstige vrouwtje en friends en we zien elkaar...Ciao

  • 29 April 2009 - 17:37

    Robbert Nijziel:

    Ha die Robin,

    long time no see. Was bij je ouders op bezoek om hun cadeau aan mijn moeder, die 70 wordt, mee te nemen. Ze hebben er iets moois van gemaakt, want jouw moeder kent mijn moeder al 65! jaar. Leuk om deze site te zien en te lezen wat je allemaal meemaakt. Dacht laat ff wat van me horen. Hoor dat je binnenkort gaat trouwen; ik zit in het omgekeerde proces. Heb je misschien al gehoord. Ik wens je heel veel plezier de laatste periode van je motorvakantie!! Geniet er van: een mooie unieke gelegenheid om eens even lekker op jezelf te zijn. Ik merk dat ik mezelf prima gezelschap vind. Als ik je zo hoor geldt dat ook voor jou!

    All the best,

    Robbert

  • 29 April 2009 - 20:01

    Patrick & Sharon:

    Hey Robin,

    Lang al niet gesproken over skype. hebben we een hele installatie gekocht om te skype met robin ga je een paar dagen off line??????

    mooi is dat. heb je ook een foto van je mooie rasta kapsel?

    Veeel plecier met karin en hou het netjes.;-)

    Groet, Patrick


  • 05 Mei 2009 - 12:11

    Emiel:

    Na Italië via München omhoog of heb je andere plannen?

  • 05 Mei 2009 - 12:52

    Wladimir:

    Hi Robin,
    Jouw bochtenwerk gaat vooruit, jouw taalbeheersing (bijvoorbeeld; 'me'i.p.v. 'mijn' gaat achteruit. Maar, hoe doen ook, veel (rij)plezier in Bella Italia. Pat en ik hebben veel goede herinneringen aan de italiaanse meren (ook de kleinere, zoals Lago di Iseo) en vooral aan de uitstekende bootverbindingen bemand door keurige italianen met mooie uniformen en attent gedrag dat op een grote vloot niet zou misstaan.

  • 05 Mei 2009 - 13:55

    Rico:

    BMW,...Suzuki GSX 1OOO en Triumph 675 ???

    Kan ik nog met m'n Honda MT5 aanhaken ? (Haalt/Haalde ook 90 km/u met wind mee ! ;-) )

    Have fun,

    Rico.

  • 05 Mei 2009 - 21:47

    Gerda:

    Hallo Robin!
    We kennen elkaar niet, maar ben de vriendin van Gerben (met wie jij als het goed is nu aan een glas wijn zit!) en hij wees mij op jouw site. Hoor allemaal leuke verhalen over jullie tripjes in Italie, de gesprekken en gezelligheid!! Succes met je verdere reis!
    Groetjes, Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Reisje met motor door europa

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 15359

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 16 Mei 2009

Grand Tour de Europe

Landen bezocht: