Van de ´olijfjes´ naar de ´naranjas´ - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Robin BMW - WaarBenJij.nu Van de ´olijfjes´ naar de ´naranjas´ - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Robin BMW - WaarBenJij.nu

Van de ´olijfjes´ naar de ´naranjas´

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 April 2009 | Spanje, Barcelona

Spanje, we zijn weer terug. Henning heeft gelijk gekregen, dat extra uur dat ik eerder zomaar ontving, kon ik mooi weer inleveren...

Maar niet getreurd, de rit was weer onvergetelijk. Vanuit Albufeira, via Faro, langs de kust naar Sevilla, om uiteindelijk te stoppen in een stad die ik eigenlijk niet zou aandoen: Granada. Dat was een onverwacht goede keuze! Zeer fraai. Hotel midden in de stad gekozen zodat je alles makkelijk bij de hand hebt. De motor wegzetten en lopen met die benen. Da´s ook wel weer eens lekker. Natuurlijk L´Ahambra bezocht, een prachtig paleis op een plek wat die beste Koning Carlos V toch wel goed had uitgekozen. Ik moet zeggen: hij heeft smaak. Onvergetelijk uitzicht vanuit het groen naar de witte toppen van Andalucië. Jee, wat is het hier ook weer mooi! Of met een cabrio, of met een motor doorheen rijden. Elk ander vervoermiddel, op een porsche 911 na natuurlijk, is verboden! Dan mis je teveel van de omgeving. Terugkomen in Granada? Zeker, maar dan met wat gezelschap, want je kunt hier geweldig tafelen en naar orginele Flamingo avonden gaan. Om met een (paar flessen) Rosé de ochtend in te luiden...

En toen? Het gas er weer op natuurlijk! Vanuit de olijven regio naar de sinaasappeltjes van Oranje. En die Spanjaarden houden het beste hier in het land, geloof me. Alles gaat hier net als in NL per kilo, maar daarvoor krijg je hier maar 3 sinaasappels. Zó groot zijn ze. Met 1 kun je je glas vullen. Dat is toch anders dan die 8 stuks die je nodig hebt in NL voor een enkel glaasje goudsap...

Vanuit Granada door gereden naar Valencia. Prachtige stad, een hotel tussen strand en oude stad gekozen. En lekker met lokale bus van stad naar hotel en terug. Voor 1,25 E rijdt die beste man je de hele stad door. Prima dus. Lekker dagje op strand gezeten en leuk gesprek met Nederlands echtpaar gehad. Komen al 45 jaar op die plek en zijn vastgegroeid aan hun strandbedje. Dat je overigens maar voor euro 3,70 kan huren per dag. Toch net weer anders dan Bloemendaal ;-). Was erg relaxed vertoeven.

Vanuit Valencia naar (volgens Karin) de homostranden van Sitges gereden. Helemaal langs de ooskust de route naar het noorden gevolgd. Wow, wat een uitzichten, met de stranden en de Middenlandse aan je rechterzijde. Niet veel mannetjes aangetroffen overigens in Sitges zelf, want ook hier nog off season. En ze weten wat mooi is denk ik, want de stranden zijn top. Ik had prachtig weer, dus stranddagje gepakt. Boekje erbij en ff niets doen.

Nu paar dagen in Barcelona doorbrengen. Reis binnenkort alweer door naar FR, Ardeche. Ik heb daar paar dagen achter elkaar in een hotel een boeking staan. Om daar 3 of 4 routes door de bergen te rijden. Die heb ik al gepland, dus dat komt goed...

Kortom: het is nog steeds erg fijn om rondjes te rijden ;-) Ben reeds aan 2e deel begonnen, en laatste 3 weken zijn begonnen.

Verhalen te over, maar tekst te kort. Tot het volgende berichtje.

Thx all voor jullie reacties. Leuk om even te lezen. En ja, een kapper zou kunnen, maar ach, ze kennen me hier toch niet ofwel?

Ciao all Robin

• 25 April 2009 - 18:01

Joop:

Hai Robin, Barcelona,Rambla,acts, Tapas, Tapas,wijn, Tapas, Tapas, wijn,Tapas,wijn, Ramblas, Tapas,wijn, Voetbalstadion Barca, the Wave enz.

Lieve groetjes,

J & J

• 25 April 2009 - 18:54

Karin:

Hoi liefje,
    gelukkig heb je mijn advies opgevolgd en ben je eindelijk een beetje gaan genieten. Voor de meelezers van de berichtjes: dit had tot gevolg dat ik op werk zat, druk en lichtelijk gestresst en van Robin een sms ontving dat ie op weg was naar het strand.. toch wel jaloersmakend!! maar ben blij dat ie ook meer is gaan genieten.
    lieffie, geniet (maar dat doe je al en ziet vel moois) en tot snel!!!

• 26 April 2009 - 12:53

Rico:

Ja Robin, zo is het. Ook zo nu en dan gewoon je rust nemen en dus het goede advies van Karin opvolgen. Maar jou kennende weet ik ook wel dat je straks weer met een 'Big Smile' op je motor stapt dan is het weer des te leuker nadat je ook even gewoon genoten hebt !

Ehhh... In Nederland is 'het weer' weer gewoon ehhh Nederlands. Groeten, succes en plezier,
    Rico.

• 26 April 2009 - 17:53

Henning:

Jo jo jo, wat lees ik nou rosé en homostranden...jonge je komt toch niet uit de kast hé...hahahah...sorry ik trek het waarschijnlijk weer uit z'n context...goed te lezen dat het lekker gaat "viel spass noch" tjuus

• 27 April 2009 - 09:15

Christian:

Hey kerel!

Leuk te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar! Goeie foto's ook, vooral met extreme haardossen, kunnen we goed gebruiken voor de fotopresentatie op jullie bruiloft! Heb je er daar nog meer van? ;oP Jammer dat ik geen motor en -rijbewijs heb, begin zo langzamerhand toch wel gezond jaloers te worden. Maar het is je gegund hoor, geniet ervan!
    Latorrrrrr,
    Christian