Ruim 100 km duinweg! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Robin BMW - WaarBenJij.nu Ruim 100 km duinweg! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Robin BMW - WaarBenJij.nu

Ruim 100 km duinweg!

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 April 2009 | Portugal, Albufeira

Daar wordt je als motorrijder wel even stil van...jullie kennen vast dat mooie weggetje vanuit Haarlem-Overveen naar Bloemendaal strand, dwars door de duinen, een mooi stuk asfalt, heuvels... Nou dat weggetje hebben ze hier in het triple-kwadraat! 100 km duinroute, waar je vanuit Lissabon wel even de Ferry moet nemen voor de doorsteek naar het zuiden van Portugal. Meer dan waard! Leuk tochte per boot, aankomend op een schiereiland bestaande uit alleen maar zand en bomen (en een golfbaan heb ik me laten vertellen, maar die kun je vanaf de Ferry niet zien. Als je de ´hole´ mist mep je de ballen zo de zee in, heerlijk lijkt me dat en een reden om je handicap niet te verbeteren ;-))

Enfin, na de Ferry het gas erop in dat door god vergeten stuk landschap. Prachtig. Duinbegroeiing all over, bossen, zand en weer dat uitgestrekte stuk asfalt voor je glooiend door die duinen...Je zou er voor terug rijden om het gewoon nog een keer te doen ;-)

En dan opeens 20 bikers voor je, ff aanhaken dus! De route van mijn Garmin meteen uitzetten, want deze jongens weten wat mooi is. En dat klopte, naar een uithoek waar je anders niet zou komen, wilde rotsen, woeste zee en een heerlijke zon. De bewonderende blikken naar mijn motor zijn dan toch wel leuk. Gesprekken voeren met die groep bikers ook. Of ik wilde aanhaken naar Faro. Want daar zou de nationale motordag van Portugal zijn. Daar viel even met de neus in de boter! Helemaal leuk! Vandaag geweest dus, 10.000 bikers in veel te veel leer en met heel veel geluid door de straten van Faro aan het blerren. En daar komt dan die ene Nederlandse toerist, met Nederlands kenteken tussendoor schieten. Ha ha, natturlijk werd ik veel aangesproken of ik speciaal daarvoor naar Portugal ben gekomen. En zoals jullie mij een beetje kennen, een goed salesman gaat dan in zo´n gesprek niet in de oppositie...haha, natuurlijk, hier al heel vaak over gehoord. Dat moets ik natuurlijk ook een keer meemaken!! Glunderende portugezen hier, dat vonden ze toch wel erg bijzonder! En dus gratis gedronken vandaag ;-) (je moet op de kleintjes gaan letten op deze lange tocht).

Via Albufeira, knal ik morgen denk ik weer door. Dit dorpje heeft een fantastisch strand, maar de Engelsen zijn wat minder. Zo´n schreeuwende barstraat heb ik wel gehad inmiddels. Met mooi weer, jawel mooi weer, morgen dus naar sevilla of zoiets...

Tot snel,

Gr van 10000 motor vrienden

  • 20 April 2009 - 05:16

    Harry:

    Hoi Robin, leuk verhaal om te lezen!! Ik zie het zo voor me: jij tussen die 10.000 Portugezen ... je eigen verhaal aan het 'verkopen', veel plezier verder, ciao man!

  • 20 April 2009 - 07:18

    Natas:

    He goed te horen dat je het naar je zin hebt. Hopelijk treffen wij elkaar volgende week. x

  • 20 April 2009 - 07:19

    Rico:

    10.000 bikers ?
    Verdikkeme, ik heb nog zo gezegd: Eet tijdig uit je lunchtrommeltje en niet met vreemde mannen meegaan !

    Groeten,
    Rico.

  • 20 April 2009 - 12:22

    Sharon:

    Jeetje Hattink, dat maak jij weer mee! Leuk zeg! En wat leuk om te lezen. Lijkt me heerlijk zo'n mooie omgeving waar je heerlijk door heen kunt toeren. Ik vrees dat ik het toch echt met dat weggetje vanuit Haarlem-Overveen naar Bloemendaal moet doen als ik nog een keer met je mee achterop ga hahah! Veel plezier en geniet van de zon! Liefs Sharon

  • 20 April 2009 - 18:55

    Remco:

    Ha die reiziger,

    leuk om je verhalen en foto's te zien!
    Vraagje, staat Sevilla volgende week toevallig op je programma?
    Mocht je toevallig in de buurt zijn, dan kunnen we wellicht een cerveza doen!

  • 21 April 2009 - 11:32

    Norbert:

    He daar Jan de Toerist..lachen zeg al die belevenissen zo maak je weer 'ns wat mee in je saaie leventje toch..:)?Ciao...

  • 22 April 2009 - 09:23

    Joop:

    Hai Robin,
    100 km zandbak, heb je eindelijk eens in het groot kunnen spelen in grote zandbak.

    10.000 Bikers, alleen het geluid al van die motoren zal geweldig geweest zijn!! En de rest weer een groot avontuur

    Geniet verder van alles

    Rij veilig

    Lieve groetjes

    J & J

  • 23 April 2009 - 06:32

    Mapa:

    Fijn je gisteren weer even gesproken te hebben. Het ziet er goed uit en eindelijk is het weer ook voor Portugal en Spanje normaal. Volgens mij zijn er daar ook kappers, die bos mag best even getrimd worden. Dat rijdt ook een stuk voordeliger. H.G. van mapa.

  • 23 April 2009 - 12:46

    Rico:

    Aan mapa: Inderdaad, 'de pruik' van Geert Wilders is er niets bij vergeleken.

    Groeten,

    Rico.

  • 23 April 2009 - 22:09

    Frank:

    Gerard heeft morgenmiddag wel een gaatje om 17.00 uur. Wassen, knippen én föhnen?
    Welke vlucht en waar melden?

  • 25 April 2009 - 11:26

    :

    Hoi Robin,
    Ik heb helaas niet eerder op het forum gekeken, dus ik heb vandaag pas tips over Sevilla geplaatst. Je reis ziet er fantastisch uit en ik hoop dat je Sevilla nog aan je lijstje kan toevoegen!
    Groetjes Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Reisje met motor door europa

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 15370

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 16 Mei 2009

Grand Tour de Europe

Landen bezocht: