Van Nice (FR) naar Tenna (Trento It): 134 tunnels - Reisverslag uit Tenna, Italië van Robin BMW - WaarBenJij.nu Van Nice (FR) naar Tenna (Trento It): 134 tunnels - Reisverslag uit Tenna, Italië van Robin BMW - WaarBenJij.nu

Van Nice (FR) naar Tenna (Trento It): 134 tunnels

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 Mei 2009 | Italië, Tenna

134 tunnels door voordat je op je plaats van bestemming bent...het kunnen er 2 meer of minder zijn, met zo'n aantal raak je de tel kwijt. Ik wist dat het er veel waren, maar dit zorgt écht voor een RSI duim. Aangezien ik met een zonnevizier en -bril rijdt, lijkt het nacht in de tunnel als je je klepje niet tijdig open doet. Eenmaal open zie je dan weer ok, maar heb je na iedere tunnel 'een sigaar qua rook' in je longen, dus dat is ook niet alles.

Maar enfin, we zijn wederom op een mooi plekje van deze aardkloot. Zoals Wladimir al reageert, veel mooie meren met een bijzonder groen-blauwe gloed, met als achtergrond bergtoppen...mmm...hier kun je iedere dag wel wakker worden. Hotel met direct uitzicht op een enorm meer! Maar geen zorgen Karin, ik kom heus wel een keer terug ;-).

Als korte update al laten weten dat Nice erg leuk was. Eerst Antal & Natasja & Moeder & kids opgezocht die er die week ook zaten. In St Paul de Vence. Heerlijk huis hadden ze gehuurd, waar deze zigeuner een nachtje (gratis) kon slapen. Was een korte nacht maar errug gezellig! Dagje met elkaar in Cannes doorgebracht en in avond Karin van vliegveld gehaald. Met mijn meisje het weekend doorgebracht in een hotelletje in het centrum, prima locatie, en 's ochtends lekker wakker worden met een frans ontbijtje in de stad. Top.

Daarna ik weer verder en zoals jullie al eerder hoorden met 2 nederlandse motor rijders uitstekend toertje gemaakt naar Lago di Garda. Daar wordt je ook even stil van hoe mooi de route (lees enorme en bewuste omweg) naar dat meer kan zijn. En aangezien een aantal ingewijden weten dat ik soms spontaan de politie aantrek ;-), was het niet vreemd dat de 'carbinieri te water' ons dwingend verzocht de - zojuist prachtig geparkeerde - motoren direct te verwijderen uit het voetgangersgebied. We vonden het al zo rustig rijden ;-)... Om de 173 euro boete pp niet te ontvangen, hebben we ons uitzicht op deze 3 prachtbikes aan het meer moeten opgeven. (Gerda thx voor je reactie, je hebt een aardige vriend, die dito kan sturen ;-)).

Inmiddels zijn de 2 mannen noordwaarts vertrokken en heb ik vandaag een relax dagje in Bolzano, een heel relaxed stadje ten noorden van Trento. Paar uurtjes terras lukken altijd wel...en zowaar weer eens internet in de buurt.

Planning is dat ik hier morgen een aantal bergpassen ga rijden, de dolomiti, fraai en koud als je boven bent. De overgang van 25 gr nu naar rond de 5 gr boven is dan best fors. Maar meer dan de moeitje waard schat ik!

Daarna op aandringen van mijn schoonpa even naar Samnaun (CHE), althans toen ik het noemde thuis had hij het direct op google maps in beeld. Alleen bereikbaar via Oostenrijk vanuit waar ik nu zit. Het schijnt daar een belastingparadijs te zijn voor mijn afwijking: horloges. Dat wordt dus een zwaar dagje voor me ;-).

Daarna sla ik Zwitserland even over en heb ik 2 dagen Vogezen staan. Maar aangezien ik het ook leuk vind Emiel een bezoekje te brengen ga ik vandaag of morgen even kijken hoe ik dat moet doen. Emiel: je hoort nog van me!

Okay, all the best en nogmaals dank voor alle reacties en updates vanuit NL. Als je even wegbent mis je o.a. mafkezen in suzuki swifts...

Grtz R


  • 07 Mei 2009 - 07:47

    Mapa:

    Bedankt voor je bericht, fijn om weer iets van je te horen. Vreemd dat je in Italië niet eens op een voetpad mag rijden, ze kennen onze regels kennelijk nog niet. Aan het Gardameer is de relatie tussen je mapa in 1960 trouwens weer opgebloeid en je bent op de hoogte van het resultaat. Gisteren Karin naar Schiphol gebracht, zij gaat even naar China, kun je daar niet even heen, je bent toch onderweg, die paar km meer maakt ook niet uit. Fijne reis en tot spoedig hopen wij
    mapa

  • 07 Mei 2009 - 10:32

    Norbert & Ewa:

    Hey Broertje..alles kids horen en zien wij..!Wat een avontuur en gezelligheid.., dat moet leuk zijn geweest om Karin en vrienden te onmoeten!Veel plezier nog en geniet ervan die alweer laatste dagen..gaat snel hé! ?Ciao...

  • 07 Mei 2009 - 21:03

    Caroline:

    Hoi Robin, wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd hebt inmiddels. Een fantastische reis lijkt me. Iets wat je eenmalig maakt, maar je hebt nu de kans er voor. Rob was ook in Barcelona op het moment dat jij er was. Heb je hem niet gezien op de Ramblas?? Hoop dat je nog een mooie rit voor de boeg hebt. Maar als ik de route zo bekijk lukt dat wel. Groetjes en ik ben benieuwd naar je verhalen!! Tot gauw
    Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Reisje met motor door europa

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 15363

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 16 Mei 2009

Grand Tour de Europe

Landen bezocht: