Van nat naar droog - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin BMW - WaarBenJij.nu Van nat naar droog - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin BMW - WaarBenJij.nu

Van nat naar droog

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 April 2009 | Portugal, Lissabon

Hey all,

Porto was fun! Lekker veel van de cultuur geleerd en hoe ze port maken. Dat er ook witte port bestaat wist ik nog niet, maar waarschijnlijk omdat ze meestal rode serveren. De witte is erg smakelijk, meestal zoet, dus als dessertwijn prima te doen. Dat dus ook gedaan, laten we zeggen een paar avondjes ;-)

Via Portugezen een paar goede tips gekregen voor mijn doorreis. Coimbra, en Obidos moest ik even aandoen. Coimbra is gelukt, maar vanwege het ongelooflijke vele water dat ik met bakken tegelijk over me uitgestort kreeg, heb ik het laatste toch maar overgeslagen. Nu in Lissabon, prima weer en goed om de stad te verkennen. Vandaag een erg mooi oud kasteel bezocht, en hotel ligt lekker centraal. Je ontmoet eens wat mensen zo alleen tijdens het reizen, dus ik ga vanavond met een Fin, die uitstekend Engels spreekt overigens, even wat drinken in de lokale barretjes-buurt hier. Da´s ook wel eens leuk na een paar dagen ´remi´ te zijn geweest.

Bijgaand ook wat nieuwe foto´s, een paar van Santiago de Compostella, een paar van Porto en van Lissabon.

All the best!Robin

• 16 April 2009 - 17:24

Antoine:

Ziet er verdomd goed uit man. Maarehh...komt de temperatuur ook nog boven de 15 graden uit daaro? Goede reis nog!

• 16 April 2009 - 18:45

Karin:

leuk je net gesproken en gezien te hebben! J is nog steeds aan het nagenieten (van het eten wel te verstaan haha).
    Weer leuke foto's en filpmjes ook. Dansje is leuk van het vrouwtje, die gast met die gitaar.. hmm weet het niet hoor haha, maar wat jij leuk vindt...
    tot snel lieffie!
    hoop dat je beter weer hebt binnenkort! kijk nog ff weeronline.nl voor je verder gaat! x

• 16 April 2009 - 19:24

Marie-Louise:

ziet er allemaal erg leuk uit en d everhalen die je schrijft zijn ook leuk om te lezen! net uit zo'n film.. hoop dat je beter weer krijgt, t was hier gisteren behoorlijk warm.. Liefs en groetjes van de hele familie en doe voorzichtig! tot snel!

• 16 April 2009 - 20:38

Mapa:

Heerlijke stad dat Lissabon en mooie foto´s en filmpjes, krijg alleen een stijve nek vanwege je presentatie.Neem een paar flessen port voor je moeder mee. Groeten van mapa

• 16 April 2009 - 23:04

Frank:

Dag Neefje, leuk om op deze manier je reisverslag te kunnen lezen en de foto's en filmpjes te kunnen zien. Ik zie het net voor het eerst en zal je de komende dagen vaker volgen. Je zit nu in één van de prachtigste, maar ook armste, steden van Europa. En tja, je moet van vis houden..... Ik heb er zelf ook goede herinneringen aan; ben er 2x geweest. Geniet van je verdere reis door Europa! Zo zie je nog eens wat. Groet Moon en Frank

• 17 April 2009 - 11:00

Joop:

Al dat water is niet leuk om te rijden, maar ja, zonder water kun je niet varen. Prachtige avonturen beleef je en Lissabon, de hemelse stad met van alles veel en mooi. Je komt toch uiteindelijk wel terug Robin ???

Groetjes

J & J.

• 17 April 2009 - 13:28

Rico:

Video's: Fijn, zo'n een horizontaal filmje ! Maar wel leuk om te zien.
    Erg mooie foto's weer, alleen jammer van 'die vent' die er soms opstaat ;-)

Groeten, plezier en succes,

Rico. (Heel erg bedankt voor je mailtje !)

• 18 April 2009 - 08:50

Harry:

Hi Gozer, leuk en lekker land he, Port-ugal? Ik herken het weer als ik de foto's zie. Trammetje, haventje met kroegies, gezelli!!
    Hoop ook dat het weer een beetje opknapt voor je. Ziet er in ieder geval wel naar uit, als je weeronline moet geloven.
    Tot zover weer even, komt net visite binnen lopen. Tot later en goede reis verder!!
    Ciao Harry

• 19 April 2009 - 16:01

Henning:

Ziet er wederom top uit allemaal, echter......begin ik me een klein beetje zorgen te maken, nu je ook al filmpjes maakt van zo'n kansloze of is je smaak voor muziek ineens drastisch veranderd "go hippie dude" oh nee cultuur....natuurlijk..have fun, trouwens was die Fin nog aan het opscheppen over Finse vrouwen? ...is geen woord van gelogen gozer...oké enjoy.