Bedevaartsoort en bedevaartsweg...pff - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Robin BMW - WaarBenJij.nu Bedevaartsoort en bedevaartsweg...pff - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Robin BMW - WaarBenJij.nu

Bedevaartsoort en bedevaartsweg...pff

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 April 2009 | Spanje, Santiago de Compostella

Dat ik naar een bedevaartsoort op weg was ok, maar dat je dit op sommige plaatsen écht te voet moet doen hadden ze er niet bij verteld. Een weg voor ezels, trekkarren en bedelaars. En dan ook minstens 4 uur in de regen met af en toe -1 gr celcius. Tja, je krijgt het niet kado, ook ik moet ondanks de mooie indrukken af en toe afzien ;-). (ps. de tip van Joost opgevolgd en de noordelijke kustroute vanaf Gijon genomen, ondanks de regen erg fraai, Joost dank).

Een warm bad stond te wachten dus doorgassen met die bmw. Tóch goed dat ik me ook in een nieuw pak heb gestoken, met een waterdicht membraam erin genaaid, dat kwam goed uit. Dat ik gisteravond de wintervoering eruit had geritst was een minder goed idee. En eenmaal onderweg ga je dat niet even uitpakken en opnieuw inritsen...

Enfin, nu in een écht super leuk hotel waar ik zó weer terug wil komen. Middenin het centrum, parking overdekt, een groot bad, en een onwijs leuke inrichting. Een aanrader. Voor degenen die nog eens willen komen naar dit bedevaartsoort: MV Bonaval Hotel.

Ik blijf 2 nachtjes, net een toer-de-city gemaakt, en weer lekker tapas gegeten. De patatas bravas aioli blijven een aanrader, met een lekker glas (of 2) tinto erbij. Ik kan er weer tegenaan. En wat niet gepland was, maar wel het goede toeval: tijdens de pasen moet je in zo´n oort als dit zijn. Er gebeurt van alles: een - ik moet toegeven - prachtige basiliek midden in de stad, en net een processie meegemaakt. Ik zal proberen wat foto´s bij te voegen voor degenen die niet weten wat het is en degenen die het leuk vinden om even te bekijken ;-). Hoewel de drivers mijn camera hier niet herkennen en ik blijkbaar speciale schrijfrechten nodig heb voor deze PC....

To be continued...

Grtz Robin


  • 10 April 2009 - 22:24

    Karin:

    He lieffie,

    Fijn dat je ons in een week tijd alweer behoorlijk cultureel hebt bijgespijkerd ;-)
    Grappig dat je dat weer mee maakt trouwens.
    Dikke hus van mij + J

  • 11 April 2009 - 07:46

    Corine:

    Hi! Erg leuk om al je avonturen te lezen!!! En natuurlijk de foto's te bekijken! En ach, die culturele lessen zijn nooit verkeerd toch?! haha! Voorzichtig en tot de volgende update!
    x

  • 11 April 2009 - 08:06

    Joop En Joke:

    Hai Cowboy,
    Leuk zeg Pasen vieren op die manier, mooie foto's, prachtige kerk.
    Tapa's eten met een wijntje, geweldig.Mooie en spannende avonturen beleef je.
    Goetjes J & J

  • 11 April 2009 - 14:57

    Henning:

    Jo gozerrrrr, ziet er goed uit allemaal, tot nu toe echter een hoop brave berichten, kan je ons ook vertellen over wilde politieachtervolgingen etc het schijnt zo te zijn dat je dat op je afroept hahahaha, have fun

  • 12 April 2009 - 08:58

    Rico:

    Indrukwekkende foto's weer, met name de Imagen 004. Imposant hoor ! Have fun, Happy Eastern. Hit the road. Go for it !

    Groeten,

    Rico.

  • 13 April 2009 - 13:32

    Noppie En Ewa:

    Hé Pestventje..alles goed hopen wij?! Leuk om al die dingen die je beleeft te lezen...mooie foto's..motortje doet het erg lekker hoor ik...he de krullen en kijk goed uit hé..Ciao je broer en schoonzus..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Reisje met motor door europa

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 15369

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 16 Mei 2009

Grand Tour de Europe

Landen bezocht: